Il coraggio di sognare – Az álmodozás bátorsága

55 év után nagyon korlátozott példányban újra elkészítette a Stradale 33 újkori változatát az Alfa Romeo. Az 1967 és 1969 között gyártott autóból 18 darab készült, amelyről az alábbi bejegyzésben már írtam, és amelyet a legszebb Alfa Romeonak tartanak. A rendszámozható, közúton használható autóból 33 darab készül, amelynek 3 millió euró az ára.
Az autót a Carrozzeria Touring Superleggera készíti teljes egészében kézi munkával. Az Alfa Romeo 33 Stradale a márka jelenlegi legkiválóbb erőforrását, a 2.9 V6-os turbómotort kapta meg, 620 lóerőre hangolva. Van azonban egy másik lehetőség is: ha az ügyfél úgy kívánja, 750 lóerőt meghaladó csúcsteljesítményű, 450 kilométeres hatótávolságú akkumulátoros elektromos hajtásláncot szerelnek az autóba. Az előbbi nyolcfokozatú duplakuplungos váltón és részlegesen önzáró differenciálművön keresztül hajtja a hátsó tengelyt. A végsebesség 333 km/óra, álló helyzetből kevesebb mint három másodpercig tart elérni a 100 km/órát, ahonnan aztán 33 méteren áll meg az autó.
A futómű kettős keresztlengőkaros, aktív csillapítású, a Brembo karbon-kerémia fékeket hidraulikus rásegítő helyett elektronika működteti. Az első futómű gombnyomásra 50 mm-rel megemelhető, így fekvőrendőrökön is átmegy az autó. A menetdinamikai rendszerek hangolásában Valtteri Bottas F1-es pilóta is közreműködött. A vázszerkezet szénszálas monocoque karosszériából és alumínium segédnyúlványokból áll. A tetőszerkezet ugyanebből a két nyersanyagból készül, az ablakkeretek szénszálasak, a hátsó szélvédő polikarbonát. A motorházfedél és a kerékdob egyetlen idom, akárcsak az eredeti 33-ason.