Az előző bejegyzés a 350 Small Blockról szólt, amely legendássá vált. Másik két legendás blokkot is gyártott a Chevrolet, amelyeket Big Blocknak bevezett. Az első amelyikről írok a Chevy 427 blokk. Ezt a blokkot előzte meg az 1958-ban bevezetett 409 blokk. Ez 250 LE-t tudott. A fejlesztések révén Turbo Thrust technológiával sikerült elérni a 280-350 Le-t. Ennek továbbfejlesztett változata lett a 427. 1963-ban kezdték korlátozott példányszámban gyártani. Ez már 430 LE-vel rendelkezett, de az autótulajdonosok folyamatosan kérték, hogy szeretnék, ha a motor képes lenne 500 LE teljesítésére. A sorozatgyártás 1966-ban kezdődött, ekkor került beépítésre a Camaro, Corvett és Impala modellekbe. A továbbfejlesztésekkel a Chevrolet gyártott ebből egy alacsony kompressziójú 10,25:1 arányú majd a második generációs 11:1 kompressziójú változatot.
Az alábbi modellekbe került beépítésre:
- 1966-1969 Chevrolet Biscayne
- 1966-1969 Chevrolet Caprice
- 1966-1969 Chevrolet Impala
- 1966-1969 Chevrolet Corvette
- 1968-1969 Chevrolet Camaro
Technikai adatok:
Műszaki jellemző: | Angolszász | Metrikus |
Hengerűrtartalom | 427 cu-in | 7,0 Liter |
Teljesítmény | 430 HP | 430 LE |
Forgatónyomaték | 450 lb-ft | 610 NM |
Kompresszió | 10,1:1 | 10,1:1 |