A 427-es blokk 1969-es megjelenése után, még mindig szerettek volna a teljesítményen és a forgatónyomatékon növelni, a vásárlók igényeinek megfelelve. Ezért 1970-ben bejelentették a 454-es blokkot. A megjelenés nem aratta azt a sikert amit vártak. Ennek két oka is volt. Egyrészt az energiaárak válsága még éreztette a hatását, illetve ebben az évben szigorodtak a motorokra vonatkozó előírások az egyesült államokban. Két változatot gyártottak belőle az LS5 és az LS6-os változatot. Az LS5 változat 360 LE leadására volt képes, az LS6 elméletig képes volt a 450 LE-re. Az LS6-ot 1971-ben megszüntették az LS5 teljesítményét 245 LE-ben maximalizáltak, mivel a kibocsátási előírások 1973-ban tovább szigorodtak. 1975-től a blokkot nem építették be személygépkocsikba, de egészen 1996-ig került beépítésre teherautókba.
Az alábbi modellekbe került beépítésre:
- 1970-1976 Chevrolet Caprice
- 1970-1975 Chevrolet Chevelle
- 1970-1975 Chevrolet Monte Carlo
- 1970-1975 Chevrolet El Camino
- 1971-1972 GMC Sprint
- 1970-1974 Chevrolet Corvette
Technikai adatok:
Műszaki jellemző: | Angolszász | Metrikus |
Hengerűrtartalom | 454 cu-in | 7,5 Liter |
Teljesítmény | 450 HP | 450 LE |
Forgatónyomaték | 500 lb-ft | 680 NM |
Kompresszió | 8,75:1 | 8,75:1 |